Categories: Uncategorized

Het Corona-virus

Begrijpelijke informatie nieuwe coronavirus (COVID-19)

Het coronavirus roept veel vragen op. Ongeveer één op de drie volwassenen heeft beperkte gezondheidsvaardigheden en 2,5 miljoen Nederlanders van 16 jaar en ouder is laaggeletterd. Zij hebben moeite met het vinden, begrijpen en toepassen van informatie rondom zorg en preventie.

Juist voor deze groep is het belangrijk om begrijpelijk te communiceren. Pharos ontwikkelde daarom in samenwerking met Thuisarts.nl van NHG, een informatiekaart. De kaart beantwoordt de meest basale vragen over het coronavirus zo begrijpelijk mogelijk.

Pharos zal in samenwerking met Thuisarts.nl de informatie op deze kaart regelmatig actualiseren en publiceren op Pharos.nl en Thuisarts.nl

Veel mensen denken  aan het Corona-virus. De kans dat je dit virus krijgt is heel klein. En gelukkig  worden mensen met dit virus bijna allemaal weer beter. Maar het is goed als je voorzichtig bent

Wat kun je doen?

Hier vind je een paar belangrijke tips:

1- Was je handen een paar keer per dag met zeep. Was ook goed tussen je vingers.

2- Gebruik papieren zakdoekjes bij het niezen en hoesten.

3- Of je niest en hoest in je elleboog.

Klachten?

Heb je koorts, 38 graden of hoger?

Moet je veel hoesten of is ademen moeilijk?

De huisarts bellen?

Misschien ben je bijvoorbeeld in China, Iran, Zuid-Korea of Noord-Italië geweest.
Of heeft iemand vlakbij je het Corona-virus.
En je hebt koorts.
En je hoest of ademt moeilijk.

Wil je meer informatie? Kijk dan bij Thuisarts.nl

Deze informatiekaart is gemaakt in samenwerking  met Thuisarts.nl van NHG en is getest door taalambassadeurs  van stichting ABC.







Yalla

Recent Posts

Helpdesk Yalla Foundation Ukraine

Beste allemaal, Net als iedereen, horen we de berichten over de oorlog in Oekraïne. En…

3 jaar ago

Yalla Helpdesk updates 27-09-2021

FIETS – FIETS – FIETS De Yalla Foundation Helpdesk heeft de afgelopen weken flink ge-inventariseerd,…

4 jaar ago

UPDATE HELPDESK YALLA FOUNDATION 13-09-2021

UPDATE HELPDESK YALLA FOUNDATION Hartverwarmend zijn alle reacties die binnen zijn gekomen via onze Yalla…

4 jaar ago

Heumensoord Help-desk updates 28-08-2021

Helpdesk updatesTen eerste willen wij iedereen bedanken die onze helpdesk gemaild heeft. Alle reacties zijn…

4 jaar ago

Heumensoord Help-Desk

Beste Nijmegenaren en anderen, Bijna 6 jaar geleden heeft Heumensoord 3000 asielzoekers opgevangen. Het was…

4 jaar ago

Project Opus is in volle gang

Het eerste project van Yalla Foundation, Project Opus, is in volle gang. In het schrijfproject…

4 jaar ago